26 Aralık 2010 Pazar

Av Mevsimi

26 yılda 7 film çekmiş Yavuz Turgul.Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni ve Gölge Oyunu haricinde 5 filmini de izleme fırsatım oldu.Hepsi de bende derin etkiler bırakmış filmlerdi.Filmleri genelde drama üzerine şekillenir.İçten ,samimi ve bizden diyaloglar vardır.Bu da bi şekilde izleyiciyi filmin içine çeker.En beğendiğim yerli yönetmenlerin başında gelir.
Eşkiya'yı bir hafta içinde 3 kez izlemiştim.Gönül Yarası'da izlediğim en güzel drama filmlerinin içinde yer alır.Av Mevsim'ini uzun zamandır bekliyordum.İzlemem için  Yavuz Turgul ismi yeterliydi zaten.Önceleri ağır drama filmlerine imza atan usta yönetmenin bu sefer polisiye filmi çekmesi,bu türe olan ilgimden dolayı bende iyice merak uyandırmıştı.Ayrıca filmlerinin vazgeçilmez oyuncusu Şener Şen,sinemamızın önemli oyuncularından Çetin Tekindor gibi isimlerin de varlığı filmi daha ilgi çekici hale getiriyordu.Açıkcası filmi izlemeden önceki tek önyargım Cem Yılmaz'dı.Açıkcası kendisinin sadece gişe kaygısından dolayı oynatıldığını düşünmüştüm.Ama beni filmdeki oyunculuğuyla öyle bir yanılttı ki,her türlü övgüyü hakeden bir performans sergilemiş.Psikopat laz  bir polis ancak bu kadar güzel yansıtılabilirdi.
Film klasik polisiye olarak başlasa da ilerleyen dakikalar da,karakterlerin içinde bulundukları buhranlara ağırlık veren klasik bir drama filmi boyutun da ilerledi.Polisiye filmlerinde genelde katil hiç beklenmedik kişi çıkar.Ama filmin ortaların da katil bariz bir şekilde ortaya çıktı.Bu durum bir çok kişi tarafından eleştirilebilir ama bence Yavuz Turgul'un kaygısı saf bir polisiye filmi çekmek değildi.Beklentiye göre izleyenleri hayal kırıklığına uğratabilecek bir durum bu ama benim açımdan bir sorun oluşturmadı.Sonuçta Yavuz Turgul filmlerinde görmeye alıştığım bütün güzellikleri bu film de buldum.Bitmesini hiç istemedim,daha önceleri Eşkiya'da Gönül Yarası'nda istemediğim gibi...

2 yorum:

  1. gerçekten de güzel film. şener şen, çetin tekindor, cem yılmaz hepsi süperdi izlerken hiç sıkılmadım. lakin ben okan yalabık'ı çok fazla izleme fırsatı bulamamıştım bu filmde o karşısında ölen insalardan sonraki yüz ifadeleri çok iyiydi. haa bir de bir türlü elinden çıkmayan ceset kokusu filmin sonu geldi hala elinin kokusu çıkmaadı :)

    YanıtlaSil
  2. Açıkçası ben filmde beklediğimi bulamadım. Böyle müthiş bir oyuncu kadrosuyla Yavuz Turgul gibi bir üstad çok daha iyisini çıkarmalıydı. Yakın dönemlerde izlediğim Çağan Irmak'ın "Prensesin Uykusu" çok daha keyifliydi.

    YanıtlaSil