27 Aralık 2010 Pazartesi

Öyle Bir Geçer Zaman Ki

Son yıllarda yerli dizilere karşı aşırı bir antipatim vardı.Ki hala da vardır.Hep birbirine benzer ve çalıntı senaryolar,basit aşk hikayeleri,berbat ötesi oyunculuklarla dolu bir dünya kalitesiz yerli dizimiz var.Hani insan Lost'u Prison Break'i ve Dexter'ı izledikten sonra bu dizilerin yanından bile geçmek istemiyor.En azından kendi açımdan durum böyle.Yalnız bir dizi çıktı bu sene,o bahsettiğim dizilerden kendini çok farklı yere koyan,her anlamda kendini izlettiren ve her bölümden sonra bende şiddetli etki bırakan bir dizi.Süper Baba'dan beri hiç bir yerli diziye böyle bağlanmamıştım.Sayesinde şampiyonlar ligi maçları bile ikinci planda kaldı.Bataklıkta açan gül gibi ,Öyle bir geçer zaman ki.
Dizi de anlatılan dönem de yaşamadığım için,o dönemi ne kadar doğru yansttığı hakkında fikrim olamaz.Ama çevremde o dönemi yaşamış büyüklerimin anlattığına göre,bunda da gayet başarılı bir dizi.Bu dizinin bu kadar beğenilmesin de anlatımda ki güçlülük,müzikler,hemen her karakterin iç dünyasının başarılı bir şekilde yansıtılması ve en önemlisi de bana göre oyuncuların başarılı performansları.
Başarılı oyuncuların içinde belki de en çok dikkat çekeni,Aras Bulut İynemli.Mete karakterini o derece iyi canlandırdı ki,önceden oynadığı reklamlar şimdi nette tıklanma rekorları kırıyor.Kendisi İTÜ'de uçak mühendisliği bölümünde öğrenci.İlk duyduğumda şaşırmıştım.Açıkcası Konservatuar öğrenicisi olduğunu düşünmüştüm,çünkü bu derece başarılı bir oyunculuk ta mutlaka iyi bir eğitimin de katkısı olduğunu düşünmüştüm.Kendisinin oyunculuk kariyerinde ki geleceğinin çok parlak olduğunu düşünüyorum,takipçisi olacağız.

Dizi de çok önde olan bir karakteri canlandırmasa bile Mete Horozoğlu'nun Soner karakterini çok iyi canlandırdığını düşünüyorum.Kendisini Nefes filmindeki başarılı performansında tanımıştım.İlerleyen bölümlerde dizinin ana karakterlerinden biri olacağını düşünüyorum.

Erkan Petekkaya'da bu diziye kadar pek beğendiğim bir oyuncu değildi.Tabii bunda hep aynı karakterleri canlandırması ve hemen hemen benzer konulara sahip dizilerde oynamasının büyük nedeni vardı.Hep aynı yüz idaleri ve mimikler,birbirinin kopyası dizlerde oynaması,can sıkıcı bir durumdu.Ki bu durumdan kendi de sıkılmış olacak ki ilk defa farklı bir rolle karşımıza çıktı.Belki dizide diğer oyuncuların yüksek performansı sayesinde biraz geri planda kalmış olsa bile bence başarılı performans sergiliyor.Aldatan Türk erkeğini ve içinde yaşadığı gel git leri oldukça iyi yansıtmış bana göre.Bir çok izleyen Ali karakterinden nefret etmişse ,bu da onun iyi bir oyunculuk sergilediğini gösterir.

Şu ana dek dizi hakkında çok iyi şeyler düşünüyorum ve beğeniyle takip ediyorum,tabii bunun devamı da çok önemli.Her geçen bölümden sonra senaristlerin ve yönetmenin işi daha da zorlaşıyor bana göre.Diziden beklentiler fazlalaştı.Şu ana kadar izlediğim bölümleri referans alarak dizinin ilerleyen bölümlerde de başarılı grafiğini sergileyeceğini düşünüyorum.Şu ana dek izlemeyenlere tavsiye,mutlaka bu diziyi izlesinler...

1 yorum:

  1. Gerçekten çok iyi dizi. Uzun zamandır böylesi kaliteli bir dizi yoktu, gerçekten de abartı değil bu. Dediğiniz gibi, çalıntı vs. de değil. Konu da çok iyi işleniyor. Dileğim o ki, çok fazla uzatmasınlar ve tadında bıraksınlar. Uzadıkça yavaş yavaş tadı kaçar diye düşünüyorum.

    Osman başka bir olay zaten :)

    http://jaimelesport.blogspot.com

    YanıtlaSil