14 Ocak 2011 Cuma

Şark Oyunları/Eastern Plays

Bu filmi ne zaman indirdim,hiç hatırlamıyorum.Her film izlemeye niyetlendiğimde bu filmi hep es geçtim.Sırf adından dolayı basit bir macera filmi hissiyatı uyandırmıştı bende.Ama geçen Pazar günü,bir araştırayım dedim netten ve izlemeye karar verdim.Araştırmalarıma göre macera filmi olmadığı anlaşılıyordu o yüzden de çok ta beklenti olmadan izlemeye başladım.Ve beklentilerimin ötesinde tam da benim sevdiğim tarzda çıktı ve soluksuz bir şekilde izledim.Bulgaristan'ın başkenti Sofia'nın kenar mahallelerinde geçen,genelde tek bir karakter üzerinde yoğunlaşan,bol bol bira ve sigaranın tüketildiği filö.Filmin yönetmeni Kamen Kalev'in ilk uzun  metrajlı filmi ve fena halde Zeki Demirkubuz'dan izler taşıyor.Resimde gördüğünüz şahıs,filmin ana karakteri İtsu'yu canlandıran Christo Christov'un hayatı anlatılıyor.Filmden kısa bir süre hayata veda etmiş.Kamen Kalev'de filmi ona adamış.Bu arada filmde Cska-Levski rekabetinde çarpıcı görüntüler mevcut.Ayrıca bizden Saadet Işıl Aksoy,Hatice Aslan ve Kerim Atabeyoğlu'da var.Hayatın içinden derin izler taşıyan güzel bir film.Tavsiye edilir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder